
Regulamin Stron informacyjnych Usługodawcy – INNEVINO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
określający m.in. zasady dokonywania rezerwacji poprzez Strony informacyjne oraz zawierający najważniejsze informacje o Usługodawcy oraz o prawach Konsumenta.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt z Usługodawcą
§ 3 Wymogi dotyczące korzystania ze Stron informacyjnych
§ 4 Rezerwacja Napojów alkoholowych
§ 5 Zaliczka
§ 6 Prawo odstąpienia od umowy
§ 7 Reklamacje
§ 8 Dane osobowe
§ 9 Zastrzeżenia
Załącznik nr 1 do Regulaminu: Wzór formularza odstąpienia od umowy
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Stron informacyjnych (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Użytkownik może założyć w ramach Stron informacyjnych swoje indywidualne konto, umożliwiające w szczególności dokonanie rezerwacji Napoju alkoholowego w ramach Stron informacyjnych.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Napoje alkoholowe – napoje alkoholowe w rozumieniu Ustawy.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca z Usługodawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego (definicja obowiązuje dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.).
Regulamin – niniejszy regulamin.
Rezerwujący – Użytkownik dokonujący rezerwacji Napoju alkoholowego za pośrednictwem Stron informacyjnych, w celu późniejszego zawarcia umowy sprzedaży w Punkcie.
Punkt – miejsce objęte przyznanym Usługodawcy zezwoleniem na sprzedaż detaliczną Napojów alkoholowych, o którym mowa w Ustawie, znajdujące się pod adresem: ul. Emilii Plater 8, 00-669 Warszawa.
Strony informacyjne – strona internetowa Usługodawcy (wraz z podstronami znajdującymi się w tej samej domenie), umożliwiająca dokonywanie rezerwacji na dostępne w jej ramach Napoje alkoholowe, znajdująca się pod adresem https://innevino.pl.
Usługodawca – INNEVINO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą pod adresem ul. Jana Karola Chodkiewicza 4/118, 02-593 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0000852995, NIP 5213902893, nr REGON 386668517, kapitał zakładowy 5000,00 zł, adres e-mail: innevino@innevino.pl, numer telefonu: 790005835.
Ustawa – ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Użytkownik – podmiot korzystający ze Stron informacyjnych, zarówno Konsument, jak i podmiot niebędący Konsumentem.
Użytkownik uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
§ 2 KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
-
Adres pocztowy: ul. Jana Karola Chodkiewicza 4/118, 02-593 Warszawa.
-
Adres e-mail: innevino@innevino.pl.
-
Telefon: 790005835.
§ 3 WYMOGI DOTYCZĄCE KORZYSTANIA ZE STRON INFORMACYJNYCH
-
Dla prawidłowego funkcjonowania Stron informacyjnych potrzebne są:
-
urządzenie z dostępem do Internetu,
-
przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
-
-
Dla dokonywania rezerwacji w ramach Stron informacyjnych, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
-
Strony informacyjne przeznaczone są dla osób, które ukończyły 18 rok życia. Osoby niespełniającego tego wymogu powinny opuścić Strony informacyjne, co oznacza w szczególności, że osoby te nie są uprawnione do dokonywania rezerwacji Napojów alkoholowych w ramach Stron informacyjnych.
§ 4 REZERWACJA NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH
-
Za pośrednictwem Stron informacyjnych Rezerwujący może dokonać rezerwacji Napoju alkoholowego. Nie jest możliwe zawarcie umowy sprzedaży Napoju alkoholowego za pośrednictwem Stron informacyjnych.
-
Rezerwacja Napoju alkoholowego polega na umożliwieniu Rezerwującemu zakupu tego napoju w Punkcie, w cenie wskazanej na Stronach informacyjnych w momencie dokonania rezerwacji, z zastrzeżeniem ust. 3.
-
Usługodawca zwraca uwagę, że Rezerwujący może wybrać w ramach formularza rezerwacyjnego, o którym mowa w ust. 9, opcję odbioru zarezerwowanego Napoju alkoholowego poza standardowymi godzinami otwarcia Punktu. W takim przypadku do całkowitej ceny zamówienia należy doliczyć koszt takiego odbioru, wynoszący 20 zł brutto - z zastrzeżeniem ust. 4.
-
W przypadku, w którym łączna cena zarezerwowanych Napoi alkoholowych wynosi co najmniej 500 zł brutto, ich odbiór poza standardowymi godzinami otwarcia Punktu jest darmowy.
-
Ceny Napojów alkoholowych prezentowane w ramach Stron informacyjnych są cenami brutto.
-
Usługa rezerwacji Napoju alkoholowego jest bezpłatna.
-
Rezerwujący może zarejestrować się w ramach Stron informacyjnych, tj. założyć Konto, lub dokonywać rezerwacji Napoju alkoholowego bez rejestracji, poprzez podawanie swoich danych przy każdej ewentualnej rezerwacji.
-
W celu dokonania rezerwacji wybranego Napoju alkoholowego, należy dodać go do koszyka dostępnego w ramach Stron informacyjnych.
-
Następnie Rezerwujący powinien wypełnić formularz rezerwacyjny, wskazując m.in. sposób odbioru (w standardowych godzinach otwarcia Punktu lub poza standardowymi godzinami otwarcia Punktu) oraz dane niezbędne do zarezerwowania Napoju alkoholowego. W ramach formularza Rezerwujący powinien także wskazać metodę wpłaty zaliczki, o której mowa w § 5 - jeśli Rezerwujący zamierza wpłacić zaliczkę - lub wskazać, że dokona on płatności kartą lub gotówką w Punkcie.
-
Decydując się na odbiór zarezerwowanego towaru poza standardowymi godzinami otwarcia Punktu, Rezerwujący powinien uprzednio ustalić szczegóły odbioru z Usługodawcą, kontaktując się z Usługodawcą telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej – z wykorzystaniem danych wskazanych w § 2.
-
Rezerwacja zostaje dokonana w momencie potwierdzenia jej treści i zaakceptowania Regulaminu przez Rezerwującego. Rezerwacja jest równoznaczna z zawarciem umowy o bezpłatne świadczenie usługi rezerwacji wskazanego Napoju alkoholowego.
-
Każdorazowo dokonywana poprzez Strony informacyjne rezerwacja stanowi odrębną umowę o świadczenie usługi rezerwacji Napoju alkoholowego i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu.
-
Umowa o bezpłatne świadczenie usługi rezerwacji Napoju alkoholowego obowiązuje do momentu, w którym Rezerwujący zawrze umowę sprzedaży zarezerwowanego Napoju alkoholowego w Punkcie albo do momentu, w którym rezerwacja zostanie anulowana - w zależności od tego, co nastąpi najwcześniej.
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY NAPOJU ALKOHOLOWEGO W PUNKCIE -
Zarezerwowany Napój alkoholowy będzie dostępny do odbioru w Punkcie w terminie wskazanym na Stronach informacyjnych, z zastrzeżeniem ust. 15 i 16.
- W sytuacji, gdy w ramach jednej rezerwacji Rezerwujący zarezerwował Napoje alkoholowe o różnym terminie gotowości do odbioru, rezerwacja będzie gotowa do odbioru w terminie właściwym dla Napoju alkoholowego o najdłuższym terminie gotowości do odbioru.
-
Rezerwujący powinien odebrać Napój alkoholowy w Punkcie w godzinach otwarcia Punktu, wskazanych na Stronach informacyjnych, a w przypadku, w którym Rezerwujący wybrał w formularzu rezerwacyjnym opcję odbioru Napoju alkoholowego poza standardowymi godzinami otwarcia Punktu – w terminie i o godzinie ustalonej z Usługodawcą.
-
W razie wątpliwości co do pełnoletności Rezerwującego, Usługodawca lub osoba podająca Napoje alkoholowe w Punkcie uprawnieni są do żądania okazania dokumentu stwierdzającego wiek Rezerwującego. Niemożliwe jest zawarcie umowy sprzedaży lub podanie zarezerwowanego Napoju alkoholowego w przypadku, w którym zachowanie Rezerwującego wskazuje, że znajduje się w stanie nietrzeźwości.
-
Odbiór zarezerwowanego Napoju alkoholowego w Punkcie jest równoznaczny z zawarciem umowy sprzedaży zarezerwowanego Napoju alkoholowego. Miejscem zawarcia i realizacji umowy sprzedaży Napoju alkoholowego jest Punkt.
-
Z zastrzeżeniem ust. 20, rezerwacja zostaje anulowana po bezskutecznym upływie 7 Dni roboczych od momentu otrzymania przez Usługodawcę zaliczki lub - jeśli Rezerwujący nie wybrał opcji wpłaty zaliczki - od momentu rezerwacji Napoju alkoholowego - chyba, że wcześniej nastąpiło zawarcie umowy sprzedaży.
-
W przypadku, w którym Rezerwujący wybrał w formularzu rezerwacyjnym opcję odbioru Napoju alkoholowego poza standardowymi godzinami otwarcia Punktu, rezerwacja zostaje anulowana wraz z bezskutecznym upływem ustalonego z Usługodawcą terminu odbioru Napoju alkoholowego.
§ 5 ZALICZKA
-
Rezerwując Napój alkoholowy za pośrednictwem Stron informacyjnych, Rezerwujący może uiścić zaliczkę na poczet przyszłego zawarcia umowy sprzedaży Napoju alkoholowego, korzystając z dostępnych w ramach Stron informacyjnych metod płatności z góry.
-
Rezerwujący może wybrać jeden z następujących sposobów wpłaty zaliczki:
-
zwykłym przelewem na rachunek bankowy Usługodawcy;
-
za pomocą Google Pay;
-
za pośrednictwem platformy płatniczej Płatności Shoper, w tym za pomocą usługi Pay-By-Link lub za pomocą karty płatniczej:
-
Visa,
-
Visa Electron,
-
MasterCard,
-
MasterCard Electronic,
-
Maestro.
-
-
-
W przypadku wpłaty zaliczki za pośrednictwem platformy płatniczej Płatności Shoper, podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
-
W przypadku wybrania opcji wpłaty zaliczki, zaliczkę należy wpłacić w terminie 7 Dni roboczych od dokonania rezerwacji Napoju alkoholowego za pośrednictwem Stron informacyjnych.
-
Usługodawca informuje, że w przypadku metod płatności wskazanych w ust. 2 lit. b. i c., ze względu na ich specyfikę, wpłacenie zaliczki jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji Napoju alkoholowego za pośrednictwem Stron informacyjnych.
-
W przypadku wybrania opcji wpłaty zaliczki, Usługodawca przystąpi do realizacji usługi rezerwacji Napoju alkoholowego po wpłaceniu zaliczki przez Rezerwującego.
-
Jeśli Rezerwujący wybrał opcję wpłaty zaliczki, a nie wpłacił jej w terminie wynikającym z ust. 4 lub 5, rezerwacja Napoju alkoholowego zostanie anulowana.
-
W przypadku, w którym rezerwacja Napoju alkoholowego zostanie anulowana, a Rezerwujący dokonał wpłaty zaliczki, Usługodawca zwróci Rezerwującemu całość wpłaconej przez Rezerwującego zaliczki niezwłocznie, a w przypadku Użytkownika uprzywilejowanego nie później niż w ciągu 7 dni od dnia, w którym rezerwacja została anulowana.
-
W pozostałym zakresie do zwrotu zaliczki na rzecz Użytkownika uprzywilejowanego postanowienie § 6 ust. 6-8 stosuje się odpowiednio.
§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
Użytkownik uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy o bezpłatne świadczenie usługi rezerwacji Napoju alkoholowego, zawartej z Usługodawcą na odległość, z zastrzeżeniem ust. 10, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Termin odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
-
Aby Użytkownik uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Usługodawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
-
Użytkownik uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Użytkownik uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
W przypadku odstąpienia od zawartej umowy, Usługodawca zwraca Użytkownikowi uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego w związku z tą umową płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o decyzji Użytkownika uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
-
Zwracane przez Usługodawcę koszty zgodnie z ust. 6, obejmują także poniesione przez Użytkownika uprzywilejowanego koszty odbioru Napoju alkoholowego poza standardowymi godzinami otwarcia Punktu.
-
Zwrotu płatności Usługodawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Użytkownika uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Użytkownik uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Użytkownik uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
-
W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Użytkownika uprzywilejowanego kartą płatniczą, Usługodawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Użytkownikowi uprzywilejowanemu w odniesieniu do umowy o świadczenie usług przez Usługodawcę, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Użytkownika uprzywilejowanego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Użytkownik uprzywilejowany.
§ 7 REKLAMACJE
-
W przypadku ewentualnych reklamacji, w tym dotyczących działania Stron informacyjnych lub usługi rezerwacji Napoju alkoholowego, Usługodawca prosi o ich kierowanie na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
-
Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
-
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
-
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
-
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.;
-
bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
-
internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
-
§ 8 DANE OSOBOWE
-
Administratorem danych osobowych przekazanych przez Użytkownika podczas korzystania ze Stron informacyjnych jest Usługodawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej na Stronach informacyjnych Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
-
Celem przetwarzania danych podanych przez Rezerwującego poprzez Strony informacyjne, jest umożliwienie dokonania rezerwacji. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku są:
-
umowa o świadczenie usługi rezerwacji wybranego przez Rezerwującego Napoju alkoholowego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
-
ciążący na Usługodawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) - w przypadku wybrania przez Rezerwującego opcji wpłaty zaliczki; oraz
-
prawnie uzasadniony interes Usługodawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
-
-
Podanie danych jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy o świadczenie usługi rezerwacji Napoju alkoholowego. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy o świadczenie usługi rezerwacji Napoju alkoholowego poprzez Strony informacyjne.
-
Dane podane w związku rezerwacją za pośrednictwem Stron informacyjnych będą przetwarzane do momentu, w którym:
-
przestanie obowiązywać umowa o świadczenie usługi rezerwacji Napoju alkoholowego;
-
na Usługodawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Rezerwującego;
-
ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Rezerwującego lub Usługodawcę, związanych z rezerwacją dokonaną poprzez Strony informacyjne;
-
zostanie przyjęty sprzeciw Użytkownika wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Usługodawcy
-
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
-
Użytkownikowi przysługuje prawo żądania:
-
dostępu do swoich danych osobowych,
-
ich sprostowania,
-
usunięcia,
-
ograniczenia przetwarzania,
-
przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo: -
wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Użytkownika – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
-
-
W celu realizacji swoich praw, Użytkownik powinien skontaktować się z Usługodawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
-
W przypadku gdyby Użytkownik uznał, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Użytkownik może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 9 ZASTRZEŻENIA
-
Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym.
-
W przypadku, w którym za pośrednictwem Stron informacyjnych Rezerwujący dokonuje czynności skutkującej obowiązkiem wystawienia faktury, Rezerwujący akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Usługodawcę. Rezerwujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
-
Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
-
W przypadku ewentualnego sporu z podmiotem innym niż Użytkownik uprzywilejowany, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
-
Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi względem Przedsiębiorcy uprzywilejowanego jest wyłączona.
-
Wszelka odpowiedzialność Usługodawcy w stosunku do Użytkownika niebędącego Użytkownikiem uprzywilejowanym, w granicach prawem dopuszczonych, jest wyłączona.
Załącznik nr 1 do Regulaminu:
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
INNEVINO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ul. Jana Karola Chodkiewicza 4/118
02-593 Warszawa
Adres e-mail: innevino@innevino.pl
- Ja/My niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi
(*):
......................................................................................................................
......................................................................................................................
......................................................................................................................
………………………………………………………………………………………………………………………………………….
- Data zawarcia umowy(*) ..........................................................................................
- Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych): ......................................................................................................................
- Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych): .....................................................................................................................
………………………………………………………………………………………………………………………………………….
.............................................................................................
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ............................................
(*) Niepotrzebne skreślić.
Regulamin konta
Regulamin konta na Stronach informacyjnych INNEVINO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Postanowienia dotyczące Przedsiębiorcy uprzywilejowanego mają zastosowanie do umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt z Usługodawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Konto
§ 5 Reklamacje
§ 6 Dane osobowe
§ 7 Zastrzeżenia
§ 1 DEFINICJE
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Konto – uregulowana w niniejszym regulaminie nieodpłatna funkcja Stron informacyjnych (usługa), dzięki której Użytkownik może założyć w ramach Stron informacyjnych swoje indywidualne Konto.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca z Usługodawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego (definicja obowiązuje dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.).
Strony informacyjne – strona internetowa Usługodawcy (wraz z podstronami znajdującymi się w tej samej domenie), umożliwiająca dokonywanie rezerwacji na dostępne w jej ramach Napoje alkoholowe, znajdująca się pod adresem https://innevino.pl.
Usługodawca – INNEVINO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą pod adresem ul. Jana Karola Chodkiewicza 4/118, 02-593 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0000852995, NIP 5213902893, nr REGON 386668517, kapitał zakładowy 5000,00 zł, adres e-mail: innevino@innevino.pl, numer telefonu: 790005835.
Ustawa – ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Użytkownik - podmiot korzystający ze Stron informacyjnych, zarówno Konsument, jak i podmiot niebędący Konsumentem.
Użytkownik uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
§ 2 KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
-
Adres pocztowy: ul. Jana Karola Chodkiewicza 4/118, 02-593 Warszawa.
-
Adres e-mail: innevino@innevino.pl
-
Telefon: 790005835.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
-
Dla prawidłowego funkcjonowania i założenia Konta potrzebne jest:
-
aktywne konto e-mail,
-
urządzenie z dostępem do Internetu,
-
przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies.
-
§ 4 KONTO
-
Konto może założyć wyłącznie Użytkownik, który ukończył 18 rok życia.
-
Założenie Konta jest całkowicie dobrowolne i zależne od woli Użytkownika. Konto daje Użytkownikowi dodatkowe możliwości, takie jak: przeglądanie historii rezerwacji dokonanych przez Użytkownika w ramach Stron informacyjnych, sprawdzenie statusu rezerwacji czy samodzielna edycja danych Użytkownika.
-
W celu założenia Konta należy wypełnić stosowny formularz w ramach Stron informacyjnych.
-
W momencie założenia Konta zawierana jest na czas nieokreślony pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą umowa w zakresie prowadzenia Konta na zasadach wskazanych w niniejszym regulaminie.
-
Użytkownik może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z Konta.
-
W celu dokonania rezygnacji z Konta należy wysłać swoją rezygnację do Usługodawcy na adres e-mail: innevino@innevino.pl, czego skutkiem będzie niezwłoczne usunięcie Konta oraz rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta.
§ 5 REKLAMACJE
-
Ewentualne reklamacje dotyczące funkcjonowania Konta należy kierować na adres e-mail: innevino@innevino.pl.
-
Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
-
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
-
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
-
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.;
-
bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
-
internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
-
§ 6 DANE OSOBOWE
-
Administratorem danych osobowych przekazanych przez Użytkownika podczas korzystania z Konta jest Usługodawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych, znajdują się w dostępnej w ramach Stron informacyjnych Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
-
Celem przetwarzania danych Użytkownika jest prowadzenie Konta. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest umowa o świadczenie usługi lub działania podejmowane na żądanie Użytkownika, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a także prawnie uzasadniony interes Usługodawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
-
Podanie danych przez Użytkownika jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do prowadzenia Konta. Niepodanie danych oznacza, że Usługodawca nie będzie mógł świadczyć usługi prowadzenia Konta.
-
Dane Użytkownika będą przetwarzane do momentu, w którym:
-
Konto zostanie usunięte;
-
ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Użytkownika lub Usługodawcę, związanych z Kontem;
-
zostanie przyjęty sprzeciw Użytkownika wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Usługodawcy
-
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
-
Użytkownikowi przysługuje prawo żądania:
-
dostępu do swoich danych osobowych,
-
ich sprostowania,
-
usunięcia,
-
ograniczenia przetwarzania,
-
przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo: -
wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Użytkownika – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
-
-
W celu realizacji swoich praw, Użytkownika powinien skontaktować się z Usługodawcą.
-
W przypadku gdy Użytkownik uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Użytkownik może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 7 ZASTRZEŻENIA
-
Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym.
-
Umowa w zakresie prowadzenia Konta zawierana jest w języku polskim.
-
Usługodawca ma prawo do zmiany niniejszego regulaminu Konta w przypadku zaistnienia ważnych przyczyn, o których mowa w ust. 4.
-
Ważnymi przyczynami, o których mowa w ust. 3 są:
-
konieczność dostosowania Stron informacyjnych do przepisów prawa mających zastosowanie do działalności Usługodawcy,
-
poprawa bezpieczeństwa świadczonej usługi,
-
zmiana funkcjonalności Konta wymagająca modyfikacji regulaminu Konta.
-
-
Użytkownik zostanie poinformowany o planowanej zmianie regulaminu Konta co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmiany w życie za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na przypisany do Konta adres.
-
W przypadku, gdy Użytkownik nie wyrazi akceptacji dla planowanej zmiany, powinien poinformować o tym Usługodawcę poprzez wysłanie odpowiedniej wiadomości na adres e-mail Usługodawcy: innevino@innevino.pl, czego skutkiem będzie rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta z chwilą wejścia w życie planowanej zmiany lub wcześniej, jeśli Użytkownik zgłosi takie żądanie.
-
W sytuacji gdy Użytkownik nie wyrazi sprzeciwu dla planowanej zmiany do chwili wejścia jej w życie przyjmuje się, że akceptuje ją, co nie stanowi żadnej przeszkody do rozwiązania umowy w przyszłości.
-
W przypadku ewentualnego sporu między Usługodawcą a Użytkownikiem niebędącym Użytkownikiem uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
-
Wszelka odpowiedzialność Usługodawcy w stosunku do Użytkownika niebędącego Użytkownikiem uprzywilejowanym, w granicach prawem dopuszczonych, jest wyłączona.
Regulamin newslettera
INNEVINO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Postanowienia dotyczące Przedsiębiorcy uprzywilejowanego mają zastosowanie do umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.
§ 1 DEFINICJE
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Newsletter – nieodpłatnie świadczona drogą elektroniczną usługa, dzięki której Usługobiorca może otrzymywać od Usługodawcy drogą elektroniczną uprzednio zamówione wiadomości dotyczące Stron informacyjnych, w tym informacje o ofertach lub promocjach.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca z Usługodawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego (definicja obowiązuje dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.).
Strony informacyjne – strona internetowa Usługodawcy (wraz z podstronami znajdującymi się w tej samej domenie), umożliwiająca dokonywanie rezerwacji na dostępne w jej ramach Napoje alkoholowe, znajdująca się pod adresem https://innevino.pl.
Usługobiorca - każdy podmiot korzystający z usługi Newsletter, zarówno Konsument, jak i podmiot niebędący Konsumentem.
Usługobiorca uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
Usługodawca - INNEVINO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą pod adresem ul. Jana Karola Chodkiewicza 4/118, 02-593 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0000852995, NIP 5213902893, nr REGON 386668517, kapitał zakładowy 5000,00 zł, adres e-mail: innevino@innevino.pl, numer telefonu: 790005835.
§ 2 NEWSLETTER
-
Newsletter przeznaczony jest wyłącznie dla Usługobiorców, którzy ukończyli 18 rok życia. Osoby niespełniające tego wymogu nie powinny zapisywać się na Newsletter i przebywać na Stronach informacyjnych.
-
Usługobiorca może dobrowolnie skorzystać z usługi Newsletter.
-
Dla skorzystania z usługi Newsletter niezbędne jest urządzenie z przeglądarką internetową w najnowszej wersji, obsługującą JavaScript oraz pliki cookies, z dostępem do sieci Internet oraz aktywne konto e-mail.
-
Wiadomości e-mail wysyłane w ramach tej usługi wysyłane będą na adres e-mail podany przez Usługobiorcę w momencie zapisywania się do Newslettera.
-
Usługobiorca, w celu zawarcia umowy i zapisania się do usługi Newsletter, w pierwszym kroku podaje w przeznaczonym do tego miejscu w ramach Stron informacyjnych swój adres e-mail, na który chce otrzymywać wiadomości przesyłane w ramach Newslettera. W momencie zapisu na Newsletter zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi, a Usługodawca rozpocznie jej świadczenie na rzecz Usługobiorcy – z zastrzeżeniem ust. 6.
-
W celu właściwej realizacji usługi Newslettera, Usługobiorca jest obowiązany podać swój prawidłowy adres e-mail.
-
W wiadomościach wysyłanych w ramach Newslettera będzie znajdować się informacja o możliwości wypisania się z niego, a także link do wypisania się.
-
Usługobiorca może wypisać się z Newslettera, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, korzystając z opcji, o której mowa w ust. 7 lub wysyłając wiadomość na adres e-mail Usługodawcy: innevino@innevino.pl.
-
Skorzystanie przez Usługobiorcę z linka do wypisania się z Newslettera lub wysłanie wiadomości z żądaniem wypisania z Newslettera będzie skutkować niezwłocznym rozwiązaniem umowy w zakresie świadczenia tej usługi.
§ 3 REKLAMACJE
-
Ewentualne zgłoszenia reklamacyjne dotyczące Newslettera należy zgłaszać Usługodawcy na adres e-mail: innevino@innevino.pl.
-
Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
-
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
-
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
-
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.;
-
bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
-
internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
-
§ 4 DANE OSOBOWE
-
Administratorem danych osobowych przekazanych przez Usługobiorcę w związku z zapisem na Newsletter jest Usługodawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych, znajdują się w dostępnej w ramach Stron informacyjnych Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
-
Celem przetwarzania danych Usługobiorcy jest wysyłka Newslettera. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest umowa o świadczenie usługi lub działania podejmowane na żądanie Usługobiorcy, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a także prawnie uzasadniony interes Usługodawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
-
Podanie danych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do świadczenia usługi Newslettera. Niepodanie danych oznacza, że Usługodawca nie będzie mógł świadczyć tej usługi.
-
Dane Usługobiorcy będą przetwarzane do momentu, w którym:
-
Usługobiorca wypisze się z Newslettera;
-
ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Usługobiorcę lub Usługodawcę, związanych z Newsletterem;
-
zostanie przyjęty sprzeciw Usługobiorcy wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Usługodawcy
-
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
-
Usługobiorcy przysługuje prawo żądania:
-
dostępu do swoich danych osobowych,
-
ich sprostowania,
-
usunięcia,
-
ograniczenia przetwarzania,
-
przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo: -
wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Usługobiorcy– wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
-
-
W celu realizacji swoich praw, Usługobiorca powinien skontaktować się z Usługodawcą.
-
W przypadku gdy Usługobiorca uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Usługobiorca może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 5 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu tylko z ważnych przyczyn. Jako ważną przyczynę rozumie się konieczność zmiany regulaminu spowodowaną modernizacją usługi Newsletter lub zmianą przepisów prawa, mającą wpływ na świadczenie usługi przez Usługodawcę.
-
Informacja o planowanej zmianie regulaminu zostanie wysłana na adres
e-mail Usługobiorcy podany w momencie zapisywania się do Newslettera co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmian w życie. -
W przypadku gdy Usługobiorca nie sprzeciwi się planowanym zmianom do chwili wejścia ich w życie, przyjmuje się, że akceptuje je.
-
W przypadku braku akceptacji dla planowanych zmian, Usługobiorca powinien wysłać informację o tym na adres e-mail Usługodawcy: innevino@innevino.pl, co będzie skutkować rozwiązaniem umowy o świadczenie usługi z chwilą wejścia w życie planowanych zmian.
-
Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
-
Umowa o świadczenie usługi Newslettera zawierana jest w języku polskim.
-
Wszelka odpowiedzialność Usługodawcy w stosunku do Usługobiorcy niebędącego Usługobiorcą uprzywilejowanym, w granicach prawem dopuszczonych, jest wyłączona.
-
W przypadku ewentualnego sporu między Usługodawcą a Usługobiorcą niebędącym Usługobiorcą uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.